Allt borde vara så självklart!!

Allt det här borde vara självklart:

* att bli älskad
* att vara ärlig mot sig själv
* att vara ärlig mot andra
* att våga säga ifrån
* att vara rädd om sig själv
* att våga vara ensam
* att lyssna-verkligen lyssna
* att sätta gränser
* att våga vara vuxen
* att våga vara sårbar
* att vara en god medmänniska

Men trots att det är så självklart är det
ändå så svårt för många människor.

Jag står för det jag tror på o hoppas att
andra också gör det.
För att våga vara sig själv vinner alltid
i slutändan ( även om det ibland blåser hårt ).

Ha en fortsatt bra dag...

P.s min mage har iallafall bivit något bättre, mantrat
"STRESSA INTE" går som en trasig grammofon skiva
inne i mitt huvud.;)
Jag tror det har en liten verkan (kanske placeboeffekt !?) =)

Kram


Kommentarer
sandra säger:

ja, det är super gott!!

jag håller med till 100% om dina punkter och att man inte ska stressa. det mår ingen bättre av! =)

kram

2009-02-17 | 14:49:43
Bloggadress: http://sandraakerberg.blogg.se/
Hanna säger:

Att framför allt våga vara den man är. Det är alldeles för många som vill vara andra till lags, och glömmer den man egentligen är som person.

Det är tycker jag, efter egna erfarenheter är otroligt viktigt och det ska jag noga tala om för mina kottar när de blir stora. Likväl som min mamma sa det till mej i en viktig tid i livet :)

2009-02-17 | 15:59:57
Bloggadress: http://hannamariak.blogg.se/
Sara säger:

att bli älskad

att vara ärlig mot sig själv

att vara ärlig mot andra

att våga säga ifrån

att vara rädd om sig själv

att våga vara ensam

att lyssna-verkligen lyssna

att sätta gränser

att våga vara vuxen

att våga vara sårbar

* att vara en god medmänniska



Dina punkter har jag kopierat och ska sätta upp på mitt kontor på jobbet som en påminnelse om vad man ska tänka på. Du kloka människa..hihi

Kramis

2009-02-17 | 22:43:23
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback