Det är aldrig försent.....

Fick för två år sen fick jag möjligheten att via mitt jobb läsa en grundkurs i KBT, har sen dess känt att jag är ämnat för något mer än att " bara " vara lärare.
Det finns utbildningar inom KBT såsom ex terapeut. Redan när jag sökte min första utbildning efter gymnasiet kände jag att psykolog ( vad säger det om mig?? ) var något jag kunde tänka mig. Nu blev det inte så utan mina vägar ledde till ILU i Uppsala.

Jag trivs med mitt jobb som lärare, men känner att jag verkligen skulle vilja vidare i livet. Alla har säkert kommit till det där berömda vägskälet och känt att det är dags för en förändring. Det är tid att göra ett nytt val, frågan är bara vilken väg jag ska välja?

Min pågående ART utbildning har bara förstärkt känslan av att det är dags för mig, att det är min tur nu att få förverkliga mina drömmar.
De allra flesta KBT-utbildningar är privata o kostar därmed pengar, ca 25000-30000 kr/ termin, jag har pratat med min pappa o hoppas att han kan hjälpa mig om jag kommer in.

Antagningskraven är höga, tidigare utbildningar o referenscer.
Men den ända som står i vägen för mig o mina drömmar är JAG SJÄLV!!
Om jag tror på mig själv så kommer andra också att göra det.......

( måste peppa mig själv, har så många hjärnspöken som säger andra inte lika positiva saker... )

Kommentarer
Sara säger:

Åhh.. va klok du är. Har oxå funderat vad jag skulle vilja göra resten av mitt liv.

Vill med hänga med dig på tåget men den ekonomiska biten ser ju inte allt för ljus ut just nu.

kramis

2009-01-28 | 19:57:42
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/
Sara säger:

Åhh.. va klok du är. Har oxå funderat vad jag skulle vilja göra resten av mitt liv.

Vill med hänga med dig på tåget men den ekonomiska biten ser ju inte allt för ljus ut just nu.

kramis

2009-01-28 | 19:58:15
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback