Känslostormar...

Tänk att en kurs kan väcka så mycket känslor, idag talade vi om val av olika slag, svåra val ,omöjliga val men ända val som jag som människa måste göra varje dag.
Ett av valen var att jag måste rangordna mina barn, vilket av barnen skulle jag välja först?
Detta val gjorde mig så otroligt känslosam, hur skulle jag kunna välja bort någon av dem? Dessa tre små människor som faktiskt betyder allt för mig här i världen. Jag kände bara att jag inte kunde!

Men tänk om jag kom till en situation där jag ställdes inför det faktum att jag faktiskt skulle vara tvungen att välja. Hur skulle jag göra ?Hur skulle jag känna?Hur skulle  skulle jag kunna?
Mina barn är mitt allt tillsammans med min  man o min familj, bara tanken på att förlorar en av dem fyller mig med sådan smärta o ångest.

Jag tänker på de föräldrar som faktiskt ställdes inför detta hemska scenario i tsunamikatastrofen, de tvingades till ett val som i en annan situation hade varit orimlig. Men pga av omständigheterna fanns det inget annat att göra än att faktiskt välja.... 

Jag känner mig så priviligerad att jag fått vara en del av den här ART kursen, det har väckt mycket tankar o känslor hos mig. Jag har fått dela 10 andra människors tankar o ideer o för det är jag väldigt tacksam......
Tack Pelle, Jens, Ulrica, Judith, Marie, Birgitta, Örjan, Majken, Åsa o Sara, utan er hade kursen aldrig gett mig så mycket som den gör.......

Kommentarer
Sara säger:

Hej vännen och tack för dina kommentarer i min blogg.

Idag var det verkligen känslornas dag. Men det behövs det med. Tack för att du är den du är och att du bjuder på dig själv.

Stor kram från en övertrött Sara <3

2009-01-27 | 22:06:20
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback