Kvällstankar....

Som kvinna o mamma finns det många normer hur man ska vara, glad men inte för glad, rolig men inte för rolig, snygg men inte för snygg, duktig men inte för duktig. Ja de sociala reglerna kan göras oändliga,  men vad händer om man inte följer dessa " lagar "?
Jag har aldrig varit typisk kvinnlig, jag har alltid pratat mycket och tagit för mig oavsett vilket sammanhang jag befunnit mig i. O det kan jag lova ses inte med blida ögon av vissa, jag känner aldrig att jag passar in i den mall som satts upp för oss kvinnor. Jag gör många saker som anses vara " okvinnliga " som ex pratar, skrattar och tar för mig, men sen gör jag många saker som anses vara väldigt " kvinnliga " såsom att vara den som är hemma med våra barn, klä mig feminint.
Jag är den jag är o jag inser att alla aldrig kommer att älska mig och det är helt Ok, för sånt är livet. Härligt, men ack så besvärligt....
Tänk om alla människor istället för att bry sig så mycket om alla andra istället skulle ta hand om sig själva och sitt egna liv. Då tror jag faktiskt att världen skulle vara ett mycket bättre ställe att bo på...

Något att fundera över: Varför har många människor så mycket lättare att säga något negativt till sina medmänniskor istället för något positivt o upplyftande........

Kommentarer
Sara säger:

Visst e det underbart att vara okvinnlig i nåt saammanhang?!? hihi

Ni får oxå ha en underbar helg i snöyran. Kram Sara

2009-01-24 | 07:35:42
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/
Lotta säger:

Men Frida, det är ju de där sakerna som du kallar för "okvinnliga", som gör dig till den fantastiska, roliga omtänksamma person som du är!!

Sluta inte med det är du snäll!

2009-02-02 | 18:48:44
Frida säger:

Det känns skönt att veta att någon kan ta mig för den jag är.

Jag tycker så mycket om dig ska du veta. Jag kommer att sakna dig otroligt mycket...

kram Frida

2009-02-02 | 20:11:19
Bloggadress: http://fantastiskamamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback