Vem har sagt att kärleken ska vara enkel.....

Vad är det som gör att människor inte är nöjda med vad de har, jag har så många vänner runt mig som hela tiden söker ngt nytt. De kan vara allt från nytt boende, till nytt jobb eller ny relation.

De träffas, flyttar ihop o får barn o verkar så lyckliga! Men så efter några år bryter de upp, träffar ngn ny, flyttar ihop o får barn.
Jag funderar över vad det är som gör att man tror att "gräset är grönare på andra sidan", självklart ska man inte stanna i en relation som gör en olycklig. Men man ska nog ställa sig frågan vad det är i relationen som gör att man inte mår bra, kanske finns det en annan lösning än att gå ifrån varandra.

Alla relationer går upp o ner, det är en del av livet....

Det som gör mig lycklig i mitt äktenskap är att jag inser att det är ok att ibland vara olycklig, jag tycker inte alltid att mitt liv är bra. Jag blir förbannad, jag skriker o jag blir stundtals galen på T, men det gör inget.
Det viktiga för mig är att jag vet att vi älskar varandra....

En relation kräver engagemang, kommunikation, tid, tålamod men framförallt kärlek o ödmjukhet inför varandra.
Så innan man lämnar en relation tycker jag att det är viktigt att ställa sig frågan: Vad kan jag göra för att den här relationen ska fungera???

För vem har sagt att kärleken ska vara enkel??????


Kommentarer
Ina säger:

Du har helt rätt.. Och det är väl en del av tjusningen med kärlek, att det inte alltid är så enkelt. Och att gå ifrån varandra tror jag är en enkel lösning för många, istället för att ta itu med problemet. Svårigheter hör till livet vare sig man vill eller inte, frågan är ju hur man hanterar dem.

2009-01-30 | 22:59:03
Bloggadress: http://inasblogg.webblogg.se/
Lotta säger:

Som sagt, en mycket klok kvinna. Önskar bara att jag kunde lära mig att tänka så när det spårar ur. Ibland måste jag gräva så så långt inne för att komma ihåg vad jag känner på riktigt. Lite ART skulle kanske hjälpa mig??? Kram

2009-02-02 | 15:02:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback