STOR fast....liten......

Hur ska det bli om några år,
brukar jag fundera????

När mina tjejer redan nu är
MYCKET bestämda över VAD
som är fint att ha på sig.....


Oftast brukar jag lösa klädfrågan
redan på kvällen, men igår blev
det inte av så imorse hade Astrid
& jag en argumentation angående
hennes kläder.......

- Astrid, jag vill att du tar på dig
ett par byxor att ha utomhus,
så kan du ta med dig kjolen. !!
säger jag när hon kommer ner


Hon tittar då på mig med STORA ögon
& säger:

- Du VILL att jag ska se ful ut, du älskar
inte mig !!!!!

Arg som ett bi springer hon upp till sitt
rum & slänger igen dörren....

Man skulle kunna tro att jag har en
tonårsdotter.....men icke då hon
är endast 6 år hihi.......

Min STORA-lilla tjej ♥



Kommentarer
Emily säger:

haha oj herregud vad jag känner igen det där!! hahahaha.. det är tuffa våra tjejer, det är envisa och vet vad det vill :) det ska vi vara glada för :))



kramar

2010-04-28 | 13:49:14
Bloggadress: http://emslo.blogg.se/
Amanda säger:

Ja, dom har stakar viljor dom små liven! Ibland är jag väldigt tacksam att jag har en kille som ännu inte bryr sig så mycket om vad han ska ha på sig. :)



Ludwigs kusin var hemskt med det där. Tage som han heter skulle bestämma precis vilka plagg han skulle ha, annars skulle han inte gå ut och det redan från 3 års ålder. ROSA skulle det vara och glitter. ;)



Hoppas ni löste er argumentation på ett smidigt sätt.

Kram

2010-04-28 | 14:19:44
Bloggadress: http://creyla.blogg.se/
annas Perssonliga säger:

Haha, hos oss spelar det ingen roll om vi förbereder dagen innan. Siri ändrar sig till morgonen. Jag var bestämd med kläder som liten så jag brukar tänka att där fick jag igen :)



Jag kör annars stenhårt med strumpbyxor och Kjol/klänning inomhus, jeans över eller överdragsbyxor när hon går ut.



Lilla fröken är även vida känd på förskolan för att vara problematisk med sina kläder. Vad gör man????



Hoppas det blev en bättre fortsättning på dagen!

Kram

2010-04-28 | 15:37:05
Bloggadress: http://annasperssonliga.blogg.se/
Mammaxtre säger:

Min dotter var en riktig liten argbigga som sexåring. Bestämd som få. Nu är frågan om du vill veta vad vi gått igenom, hon och jag, under hennes tonårstid. Hon är snart 20 år. Vill du verkligen veta? :-)

2010-04-28 | 20:38:50
Bloggadress: http://mammaxtre.blogg.se/
Linda säger:

O herregud, måste säga att det är skönt att höra att fler har samma "problem" Vår Oscar gnäller kanske inte så mycket om kläder men just det är med att skylla ifrån sig på oss att det är vi som liksom gör livet surt för honom känns väl igen. Det kan vara en så enkel sak som att du måste städa ditt rum du vet inga kompis vill ju leka här om det äs så stökigt, då blir svaret från honom ofta att Det är ju ni som vill att dom inte ska leka här, hallå! ja det var ju därför vi sa åt dig att städa,

Dom är för söta:)

Kram

2010-04-28 | 22:10:37
Bloggadress: http://uppochnervandahuset.se
Veronica säger:

Otroligt söta och charmiga barn. Känner igen mig totalt. Jag undrar om dom som har 2 pojkar oxå har detta "bekymmer". Mina minsta är bara 2,5 år och snart 4, Å min 4-åring är såå noga med sina kläder. Men dom är underbara....

Fin blogg du har.

Hälsn Veronica

2010-05-02 | 22:59:08
Bloggadress: http://lillatjejligan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback