Jag är Van....

Medan tjejerna var ute och lekte
i snön igårkväll ordnade jag fredagsmys...

Hemlagad pizza stod på menyn efter
önskemål av Engla, sen väntade film
med färsk frukt och grönsaksdipp.....

Vi är så vana att vara själva jag och
tjejerna och reflekterar oftast
inte över det...

MEN

Igår när vi satt ihopkurade under filten
och myste saknade tjejerna sin pappa....

De har börjat att undra mer och mer
när han ska sluta med sin hockey,
de saknar att ha honom hemma speciellt
på fredagskvällar...

För första gången sen jag lärde känna
Tobias är jag riktigt TRÖTT på hans
hockey......

Han säger att detta är hans allra sista
säsong ( vilket han sagt de senaste 4 åren )

Men jag och tjejerna håller iaf våra tummar
för att det blir så....
( om inte så är jag som sagt VAN )


Kram & Puss ♥ ♥ ♥ ♥


Kommentarer
Therese säger:

Det måste vara tufft som du säger med ett sånt intresse/jobb. M är ofta iväg med segling och nu tränar han till Vasaloppet, men vi har ju bara ett barn ännu så det funkar, men i framtiden får vi se vad som ryms för balans i livet. Hoppas ni få en fin kväll, lät gott med pizzan. Här är vi klara med vindsstädningen, tvättat senare blir det film. kram

2011-01-08 | 18:41:40
Bloggadress: http://theperfectwife.blogg.se/
Nina - Glamourmamman säger:

Ja, synd att vi inte bor närmare varandra - tänk som mycket mys vi kunde hitta på :-) Jag är också ganska van nu, men som tur är jobbar T inte alla helger, och han är ganska ofta hemma faktiskt. Eller, allt är relativt... Jämfört när han pluggade och var borta jämt nästan! Men vi är starka kvinnor - vi fixar det ;-)



Ha en mysig kväll - jag får väl hålla Charlie i handen eller nåt, för han lär säkert vara vaken då ;-)



KRAM!!

2011-01-08 | 19:37:50
Bloggadress: http://glamourmamman.blogg.se/
Linda säger:

Usch, låter tufft för tjejerna, jag menar en själv klarar sig ju alltid på något vis medans det är svårare för barnen att förstå varför inte pappa är med på fredagsmyset.

Hur mycket tränar dom egentligen? Han har detta som ett heltidsjobb?

Håller tummarna att det är som han säger så ni får ha honom hemma mer med er.

Kramar

2011-01-08 | 20:44:58
Bloggadress: http://www.uppochnervandahuset.se
Mamma Stinas Dagbok säger:

Hej, spelar han på proffsnivå eller är det "bara" ett lag som har så mycket träningar?



Jag förstår om ni tycker det är tråkigt, särskilt på fredagar och när det är helg.



kramar

2011-01-09 | 09:33:36
Bloggadress: http://minbebis.com/blogg/stina/
Fröken M säger:

usch, jag förstår att ni alla känner saknaden. Speciellt på helgerna vill man ju vara tillsammans hela familjen och mysa ! Håller tummarna för att det verkligen är sista säsongen nu... Kramar

2011-01-09 | 10:04:46
Bloggadress: http://frokenmela.se
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Kan tro att ni saknar honom... Hoppas verkligen för er skull att det nu är sista säsongen <3 Kram

2011-01-09 | 10:51:46
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback