Tänk om....

Jag o barnen var o storhandlade härom veckan. Det var jättekallt ute o klockan var egentligen lite för mycket tyckte jag, men kylen gapade tom så jag var "tvungen".
Precis när jag skulle svänga in på en ledig familjeparkering, körde en annan bil in o tog "min" parkeringsplats.

Ur bilen kliver en ensam medelåldersman o han tittar inte ens åt mitt håll utan går lugnt in i affären.
Jag ställer min bil bakom mannens o staplar in efter honom, väl där inne tar jag tag i honom o frågar om han har barn med sig i bilen. Han tittar oförstående på mig o svara nej.

Då spänner jag ögonen i honom o säger: Men det har jag o du tog " min" parkering, skitstövel!!
Jag känner hur tårarna bränner innanför ögonlocken o kommer sen ihåg att barnen faktiskt sitter kvar i bilen.

Väl ute i bilen är jag tvungen att parkera längst bort från ingången, o får sen kånka på barn, kassar o vagn både till o från affären.

När jag gick där trött, arg o frusen tänkte jag mig bort.
Tänk om.......
jag var på en varm paradisö!
Tänk om ...
jag var så rik att jag hade någon som handlade åt mig
Tänk om...

Men nu fanns inga tänk om, utan bara här o nu!!!


Kommentarer
Cissi säger:

Hm, detta har hänt mig med... Konstigt att han inte bytte p-plats när du ändå tog tag i honom och allt. I mitt fall var det faktiskt så att personen i fråga parkerade på en annan plats. Kanske berodde det på att jag var gravid och hormonerna svallade...? ;)

2009-05-14 | 20:18:55
Bloggadress: http://cissistankar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback