Varför så svårt....

Jag tycker jag är tydlig  när jag ska berätta ngt, säger vad jag känner o tycker. Men ändå går inte alltid kommunikationen fram till  T, frågan jag ofta ställer mig är varför?
Är vi så olika att det är omöjligt för oss att förstå varandra, eller tar jag som kvinna förgivet att min man ska förstå.

Hur många samtal har vi inte haft där jag verkligen känner att vi talar helt olika språk. Det är som om vi inte ens befinner oss på samma planhalva, om ens på samma match...

Trots att jag varje gång tänker att nu ska han väl ändå förstå vad jag menar, blir jag ändå inte förvånad när det visar sig att han inte gör det;)

Jag älskar min man o kommer antagligen att fortsätta försöka få honom att förstå vad jag menar, men någonstans i mitt inre vet jag att han är han o jag är jag och det är just dessa olikheter som gör att vi älskar varandra.....

Det är det som är det fantastiska i denna ekvation, vi är olika o skulle vi inte vara det skulle vi inte dras till varandra så enkelt är det........... ELLER????;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback