Är det verkligen så?

När jag frågar människor hur de mår? o hur det är?
Svarar i regel alla att det är bra!

Är det verkligen så?
Är alla människor lyckliga hela tiden?

Jag är det iaf inte, det finns dagar o perioder
som jag faktiskt inte är lycklig.
Men för mig är det en del av livet, av den jag är.

Jag anser att om man inte kan känna sig riktigt
nere o ledsen o erkänna det för sig själv o andra,
är det är svårt att känna verklig lycka.

För mig hänger allt ihop;
* liv-död
* lycklig-olycklig
* skratt-gråt
* ilska-glädje
* kärlek-hat
* sårbarhet-intimitet

Men jag är jag o du är du, o alla är vi olika !!

Kommentarer
Hanna säger:

Pricis min filosofi också. Rensa har jag inget problem med :)



Tror inte alla är lyckliga hela tiden. Antingen vill man inte lasta andra med sina problem eller inte tala om vad det handlar om.

2009-02-11 | 12:13:36
Bloggadress: http://hannamariak.blogg.se/
sabina säger:

hahaha men maxi kan också vara romantiskt och mysigt!!

man kanske hittar sitt favoritgodis i hyllan? ;D

2009-02-11 | 12:14:55
Bloggadress: http://sabinabergstedt.blogg.se/
sara säger:

Hmmm..

Detta som du pratar om var mitt dilemma för ett par år sen.

NU har jag blivit duktig på att rannsaka mig själv och sen verkligen vara ärlig mot mig själv och andra i mitt eget mående.

Ja du vet ju hur man kan vara.. Bölande damen = moi...Kramis

2009-02-11 | 13:16:00
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback