Att välja...

Vad jag än företar mig i livet innebär det val!
Det kan vara alltifrån vad jag ska äta till frukost till
vad jag ska göra i helgen.

Men livet innebär också mycket svårare val.
Val jag kanske egentligen inte vill göra, eller val som
andra gör o som då jag får anpassa mig efter.

Ibland är valen ofrånkomliga! 
Därför att alternativet att blunda för sanningen innebär
att jag förlorar mig själv o mina värderingar.

Jag anser att du aldrig kan skylla dina val ,bra eller
dåliga på någon annan!
Är du inte nöjd med något i ditt liv finns det ingen
annan än dig själv som du kan bli förbannad på.

För lycka börjar o slutar med dig själv, för att finna
riktig lycka i livet MÅSTE du vara lycklig med dig själv
o den du är.

Det är aldrig försent att välja en ny väg, livet är Här o NU.
Valet är ditt !

Kommentarer
Hanna säger:

jag hittade min bakgrund på bakgrunder.blogg.se. sök på google om du inte något som du gillar. annars brukar jag använda scrapbookpapper som bakgrund. om du vill ha vitt där man skriver så kan du ändra partiet som se ur såhär:

/* Post's body text */

.entrybody {

font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

font-size: 11px;

font-weight: normal;

color: #DC143C;

line-height: 150%;

margin: 0px 0px 10px;

background-color: #FFFFFF;

padding: 10px;



det är ett jäkla pyssel, men ta en färkod med stark färg som syns och ändrar du koderna allteftersom då ser du vad som är vad :)

2009-02-09 | 16:06:19
Bloggadress: http://hannamariak.blogg.se/
Sara säger:

Hmmm.. ja om det var möjligt att bara krypa upp med en bok. ART-boken i såfall.. Nu måste jag bege mig till jobbet. Ses kke senare i cyberrymden.

kram

2009-02-09 | 19:37:00
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback