Endast tomhet kvar...

Vad konstigt det är när man tror att man har något
riktigt, något äkta, något bestående.
Men sen visar det sig att det enda som fanns var
INGENTING...

Jag känner mig så lurad, så sviken o så totalt
förd bakom ljuset.
En vänskap är precis som en kärleksrelation, den
kräver engagemang, lojalitet, närhet, uppriktighet,
tid, o massor av kärlek för att växa o utvecklas.

Utan alla dessa komponenter kommer vänskapen sakta
att urholkas o sluligen försvinna.
Att ha en äkta vänskap kräver mycket av en som vän, men
man får så mycket mer tillbaka.

O det är där jag känner mig så otroligt lurad, jag har gett allt
jag kunnat o mer därtill. Delat med mig av min o min familjs
kärlek o gemenskap. Funnits där i alla lägen, lyssnat, puschat,
gett råd o allt som jag anser att en vän ska göra.

Jag har gjort det förbehållslöst, för jag har trott att hon skulle
finnas där för mig om jag behövde henne..
Men shit happens, där hade jag fel !!

Så kvar av vår vänskap finns bara en stor, stor tomhet.....


But in the morning the day will slowely rise from the

night, and I will still be standing.

Listening, and looking to the voice within me thats

wispering that even if you lost someting you still got

your heart...


Kommentarer
Ina säger:

Visst känner man sig sviken och en enda stor tomhet. Men samtidigt är det en slags befrielse när man äntligen sätter ner foten och säger att "nu räcker det". När man får en slags avslut för sin egen skull. Vänskap ska vara åt båda håll, för sin egen skull är det vissa gånger lika bra att säga ifrån. Vet precis vad du menar.



Ha en bra kväll!

2009-02-12 | 20:39:46
Bloggadress: http://inasblogg.webblogg.se/
nina säger:

Vad har hänt? maila mig kram Nina

2009-02-12 | 21:52:22
Sara säger:

Vännen..

Det var trist att läsa. Men jag håller med Ina..



Ska försöka ha en trevlig resa i helgen..

Kramis

2009-02-12 | 22:23:40
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/
Martina säger:

Usch vad sånt där är jobbigt...jag har oxå gått igenom just det för några år sedan. På sätt och vis så är det värre att "bli dumpad av" eller "göra slut med" en vän än en pojkvän. Vänskap är på många plan starkare än kärlek.

Men som Ina skriver, så är det ganska skönt att sätta ner foten och gå vidare även om det känns tungt.

Hoppas att du får en trevlig helg! Kram!

2009-02-13 | 15:02:20
Bloggadress: http://martinina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback