Ensam är.... inte alltid stark

Varför är det så svårt att be om hjälp?
Jag gör det hellre själv fastän att jag egentligen inte orkar i alla lägen.
Jag  lider av "duktighetssyndromet".

Eftersom jag nästan aldrig ber om hjälp utan istället tar på mig ännu mer
uppgifter tar folk för givet att jag klarar allt.
Detta medför att de inte erbjuder sig att hjälpa mig, inte för att de inte bryr sig
utan för att de tänker att det där klarar Frida själv.

Jag får ofta kommentaren: Ja, det där klarar du, du är ju så duktig!
Javisst är jag det, men ibland kanske jag inte vill vara det.

Ibland känns det som om världen vilar på mina axlar..

Men jag har bara mig själv att skylla, för så länge jag fortsätter vara "fröken Duktig"
kommer min omgivning behandla mig som det.....

Kommentarer
Sara säger:

Jadu. Du är så himlans klok så man vet knappt vad man ska svara dig::hihi::



Du har helt rätt..

Hoppas du har haft en bra dag.kramis

2009-02-02 | 19:12:35
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback