Min mamma............

Vaknade härom natten med en olustig känsla, låg o försökte komma
på vad som fick mig att känns mig så.
Då mindes jag drömmen jag drömt, den handlade om att jag förlorade
min mamma.

Efter många sömnlösa minuter somnade jag tillslut om, men den här
drömmen fick mig att börja tänka mycket på min relation till mamma.

Vi har alltid stått varandra nära, kanske lite för nära ibland. 
Mamma är en stor trygghet i mitt liv.
Hon finns där i alla lägen, både för mig o barnen o T.
Mamma kan läsa mig som en öppen bok, hon hör på min röst
precis hur jag mår.

Sen jag fick barn har jag insett så mycket om min mamma som
jag aldrig förstod innan.

Tanken på att jag en dag kommer vakna utan att hon längre finns
gör mig oerhört sorgsen.
För vem ska kunna fylla det tomrum hon kommer att lämna efter
sig?

Självklart ingen, o hur gör jag då???

Mamma jag älskar dig så mycket, o känner mig oerhört lycklig
över att jag är just din dotter........................ 

Kommentarer
Sara säger:

Hmmm.. det är jobbiga tankar och frågor utan svar.



Kan inte heller svara på hur man egentligen klarar sig men det gör man..

Kram

2009-02-03 | 21:53:30
Bloggadress: http://charliot.blogg.se/
Lotta säger:

Tack för att du påminner mig. Mamma är underbar. Hon finns alltid...

Eller???

Jag tar henne nog alldeles för given.

Måste komma ihåg att berätta för henne hur viktig och värdefull hon är för mig, för oss.

Kram

2009-02-04 | 19:30:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback