Min privata gräns...

Vad är det som gör att ens privata gräns flyttas i samma
stund som bebisen ploppar ut?
Det som förut setts som något helt otänkbart, blir nu ett
fullständigt naturligt inslag i ens liv.

Att sitta på toaletten var förut väldigt privat, men nu har
jag tre små tjejer som sällskap varje gång jag behöver gå.
En som sitter i mitt knä, en som ritar på golvet o en tredje som
leker med vatten i handfatet. Härligt!!

Att ha sex var det mest privata jag gjorde, men nu får vi ta
en snabbis samtidigt som barnen tittar på en film några
rum bort.
Underbart!!

Att sitta på en middag med sina nära vänner har nu
gått ifrån att man avhandlade de senaste mediala
nyheterna, till att handla om barnens kräkattacker,
diarrer o hudutslag.
Fantastiskt!!

Vad är det som gör att det privata nu blir helt ok att
avhandla offentligt??

Det måste vara en universal lag som internaliseras
i våra mevetanden i samma stund som man går
från gravid till mamma......

Oavsett hur står motståndare man är till den här
lagen följs den till punkt o pricka av alla den välsignade
dagen vi blir föräldrar.
Märkligt, eller hur?;)

Kommentarer
Lotta säger:

...tittar på film några rum bort...

Vänta du bara tills dom blir större...

De förstår varje litet ljud, de lägger sig sent, de går faktiskt inte längre på "Mamma och pappa bara brottas lite förstår du..."

Ja du Frida det där med sexet det blir inte lättare med åren.

Man får vara lite påhittig.

Men det är det ju värt. ;-D

2009-02-06 | 09:10:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback