Närvarande...

Att vara närvarande i stunden tror jag
är det viktigaste när det gäller relationen
till sina barn...

Många föräldrar idag tror att desto mer
aktiviteter de har för sina barn desto bättre
föäldrar är dom!!

Jag å min sida tror att de gör det mer för att
"ALLA" andra gör det än för att de tror att det är
det är det bästa för barnen.

Jag anser att man ska ställa sig frågan, för 
VEM gör jag det är?? Mig eller Barnen ??

Att vara närvarande betyder inte att du är med
dina barn, utan hur du är när du är tillsammans
med barnen..
Du kan vara en hel dag med dina barn utan att
vara närvarande.
För mig betyder närvarande att jag är en
medveten förälder, att jag fångar barnen
i stunden.
Att jag är inlyssnade o ser bortom mina
egna föreställningar hur världen ser ut.

Att vara en närvarande förälder kräver
mycket av dig som förälder, o visst är
det lättare att sätta på en film för att DU
ska kunna göra det där du tänkt;
Dammsuga, tvätta, ringa, laga mat etc.

Men att få möjligheten att  vara förälder
är ingen självklarhet, utan en Gåva !

Stanna
upp ett ögonblick o fundera över
vad ditt barn verkligen behöver;
Massor av akiviteter, eller din fullständiga
närvaro...


Kommentarer
Josefine säger:

Fint skrivet!



Ha en bra dag!

2009-02-26 | 10:47:10
Bloggadress: http://blaeld.blogg.se/
Malin- hockeyfruga säger:

tack, ja sån lättnad! ska bli skitkul..en helt ny bransch me!! ;)haha nästan lite väl bra..blev måttligt förvånad! :D bra skrivet ovan!! håller med dig fullständigt!



haha visst har jag..min egna hemmafru ;) lyckligt lottad! (tur de, för ja hatar srå vid spisen ;P)



kram på dig

2009-02-26 | 11:18:07
Bloggadress: http://mysunshinestory.blogg.se/
Majkie - hockeyfru och hemmafru säger:

Du är utmanad (om du inte gjort den)

2009-02-26 | 12:51:03
Bloggadress: http://thisismikaela.blogg.se/
Dannelina säger:

Detta var jätte bra skrivet..

Jag blir så avundsjuk på dej och alla andra som fått till sina bloggar...

Nu sitter jag och funderar på vilken mamma jag är i samman hanget??

öööö jag tror att jag bara är NÄRVARANDE.. Detta är vad jag känner själv..

Vad tror du?

Eller rättare sagt vad tycker du?

Eller jag är nog allt......

Det jag vet ÄR att jag vill mina barns bästa och det står jag för sen om jag är en toppen mamma eller ej det vet egentligen ingen annan än minna barn.. och vem ska dom jämföra mej med ?

Ja detta fick mej att fundera faktiskt...

Kram Camilla

2009-02-26 | 18:03:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback