Varför så viktigt??

Varför är det så viktigt att placera in folk i olika fack o sätta en etikett på dem?
Är det en trygghetsfaktor eller bara en vana?

Säger jag att jag jobbar som lärare, har människor redan en färdig bild av hur jag är, o eftersom jag dessutom är mamma är allt klappat o klart. Etiketten är satt!

Men det är just det som är problemet anser jag, var någonstans står det hur en lärare eller en mamma ska vara?
"Bara" för att jag har ett visst yrke måste jag väl inte beteè mig på ett speciellt sätt, eller måste jag det?
Mitt liv består av så otroligt mycket, jag är mamma, hustru, lärare, vän, syster, dotter, o mer därtill. Detta gör att jag känner att jag inte kan placeras in i något särskilt fack o jag har inget behov att det heller....

Genom att vi placeras in i fack tror jag att vi missar chansen till verkliga möten.
Om jag redan har en bild av hur någon är, är chansen inte så stor att jag får möta personen bakom etiketten...

Så nästa gång du träffar någon ny människa se bakom hennes etiketter, jah lovar att du kommer bli överraskad......


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback