When tomorrow comes....

Då är snart denna sommarledighet till ända och
vardagen blir vår verklighet igen.....

Barnen har varit lediga i drygt 9 veckor och jag
i nästan 8......
och även om vardagslunket känns
välkommet är det alltid med en smula vemod jag
tar farväl av sommaren och alla lediga dagar....

Vi har hunnit med mycket, men ändå inte stressat
utan dagarna har fyllts med både äventyr och lugn...

Renovering har varvats med strandhäng och middags-
bjudningar, men visst kunde jag ha sovit mer, läst mer
och tagit det lugnt mer......men mitt liv är ju just sådant....

intensivt och högljutt men även oerhört kärleksfullt och varmt....


 








Kommentarer
Tina säger:

Hej hjärtat! Jag är så glad för att du är tillbaka igen! Jag har en veckas semester kvar men jag längtar faktiskt redan nu tillbaka till vardagen. Hur skönt det än är med ledighet så gillar jag nog vardagslunken bäst. KRAM!

2011-08-13 | 22:28:15
Bloggadress: http://familjenrosmer.blogspot.com
Linda säger:

Säger som Tina, så glad att du är tillbaka i bloggvärlden igen, du är saknad!



Låter som ni haft det toppen under ledigheten, vi drar också gång till veckan med dagis, fritids och jobb, känns både bra och lite tråkigt att sommaren redan är slut.



Kramar

2011-08-13 | 23:03:26
Bloggadress: http://uppochnervandahuset.se
Sofie - Mamma till två små säger:

Visst är det lite vemod när ledigheten tar slut men på något sätt tycker jag att det är skönt att det är vardag och höst igen. Kan man fråga vänner och bekanta igen om man kan hitta på saker utan att inkräkta på semester och liknande.



sv: ja förr eller senare så kanske man får gjort det där man drömmer om och vill. Men det får nog bli när barnen är lite lite större...



Ha en fin dag

2011-08-14 | 13:26:18
Bloggadress: http://lillgarden.blogg.se/
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ja visst är det liksom lite vemodigt att säga hejdå till sommaren och ledighet, men samtidigt lite härligt med vardag å rutiner igen. Fredagsmyset blir så mycket mer uppskattat exempelvis ;-)

Svinalängorna var en film som berör, men boken var mycket, mycket bättre och med fler bottnar tycker jag. Dock är filmen sevärd. Önskar dig en udnerbar söndag, själv ska jag kurera en förkylning! KRAM

2011-08-14 | 14:22:05
Bloggadress: http://lurans.blogg.se/
Tre ungar och bebis säger:

Jag tycker det ska bli riktigt skönt med vardag igen:)!

Kraaaam!!!

2011-08-14 | 15:54:08
Bloggadress: http://www.treungar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback