Minnets Doft...

Dofter får mig att minnas , om en endast en svag doft av något kan slunga tillbaka mig till min barndoms somrar eller till min ungdoms oförstörda ögonblick.

Jag kan minnas hur jag kände , vad jag var och vem jag var med..... Så jag minns, och jag ler åt alla fantastiska ögonblick jag fått vara en del av...

För det är något alldeles speciellt med minnen, för även om det inte var sol och varmt alla dagar på min barndoms somrar, eller att kärleken ibland gjorde ont i min ungdoms dagar...så fyller minnena mitt hjärta med en varm, ljus och underbar känsla...







Kommentarer
Therese - Sockenvägens Söta säger:

Ja jag kan inte annat än att hålla med, min minnesbank triggas verkligen igång av olika dofter, och jag är själv noga med att mina barn ska minnas ex kaffedoft och förknippa det med mysiga morgnar, vedrök med korvgrillning i stugan m.m. dofter är verkligen förnimmelser av både ljuva minnen och omedvetna känslor... Kram och en fin söndag önskar jag dig <3

2012-09-23 | 08:16:01
Bloggadress: http://lurans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback